Frakt og levering

Frakt


Postnord

Kundegrupper: Alle
Betalingsmetode: Kort/Faktura (Klarna/Svea)
Maks vekt: Ingen begrensning
Fremsendelsestid: 2-7 virkedager

Maks verdi: Ingen begrensing
Fraktpris:
 - 0-10 kg: 99,-
 - 10-20 kg: 199,-
 - 20+ kg: 249,-
Sporbar: Ja


Posten

Kundegrupper: Alle
Betalingsmetode: Kort/Faktura (Klarna/Svea)
Maks vekt: Ingen begrensning
Fremsendelsestid: 2-5 virkedager
Maks verdi: Ingen begrensing
Fraktpris:
 - 0-10 kg: 129,-
 - 10-20 kg: 249,-
 - 20+ kg: 299,-
Sporbar: Ja


DB Schenker

Kundegrupper: Alle
Betalingsmetode: Kort/Faktura (Klarna/Svea)
Maks vekt: Ingen begrensning
Fremsendelsestid: 1-4 virkedager
Maks verdi: Ingen begrensing
Fraktpris: DB Schenkers satser
Sporbar: Ja


Hentes på lager i Skjeberg

Kundegrupper: Alle
Betalingsmetode: Kort/Faktura (Klarna/Svea)
Fraktpris: 0,-

Levering


Transportskade

Postsnord krever at det er rettighetshaver til pakken som skal melde skade. Etter pakken er hentet ut er du rettighetshaver til pakken og følgelig den som må melde skaden.

Hvis du oppdager skade på emballasjen på utleveringssted bør du umiddelbart sjekke innholdet i pakken. Hvis du oppdager skade på varen etter hjemkomst så ta med deg varen og emballasjen tilbake til utleveringssted. Postnord krever at en skade meldes inn 4 timer fra du hentet pakken. Du kan lese mer om dette på Postnord sine sider.


Leveringstid

Har du bestilt på virkedag før kl.12:00, og vi har varene på lager, blir de sendt samme dag. Har du bestilt på virkedag etter kl.12:00, og vi har varene på lager, blir de sendt etterfølgende virkedag.



Feil vare

Har du mottatt annen vare enn det som står på ordrebekreftelsen og pakkseddel må du umiddelbart ta kontakt med oss.

Opplys om bestillingsnummer, hva som mangler og hva du mottok.



Manglende vare eller feil antall

Har du mottatt annet antall enn det som står på ordrebekreftelse og pakkseddel må du umiddelbart ta kontakt med oss.

Er det småvarer som mangler så dobbelsjekk først at de ikke ligger skjult i emballasjen eller blant emballasjemateriellet.

Opplys om bestillingsnummer, hvilken vare det gjelder og hvor mange du mottok.



Uavhentede pakker eller pakker som ikke kan leveres

Ønsker du å benytte deg av angreretten kreves det altså en aktiv handling fra deg. Forholder du deg passiv vil vi behandle saken som uavhentet pakke. Vi vil da trekke returfrakt og et behandlingsgebyr fra beløpet som refunderes.

For bedriftspakker fakturerer både Posten og Schenker oss ekstra for returpakker. Disse vil bli trukket fra en evt. tilbakebetaling ved returmottak.

I tillegg tar Schenker et "ikke utlevert" gebyr samt lagerleie dersom mottaker ikke er hjemme ved leveringsforsøk og de ikke klarer å få tak i mottaker på telefonen. Disse gebyrene vil bli etterfakturert deg som kunde, uavhengig om sendingen til slutt kan leveres til deg eller om den returneres til oss.